تازه ترین اخبار تحلیلی شهر زابل

تازه ترین اخبار تحلیلی شهر زابل را در این مجله خبری بیابید

تفاوت فرش ماشینی اکریلیک و ابریشم

فرش ماشینی اکریلیک بهتر است یا فرش ابریشم؟ امروزه فرش‌های مختلف که از نظر جنس و کیفیت متفاوت‌اند وجود دارند

تفاوت فرش ماشینی اکریلیک و ابریشم https://www.neginhelal.com/the-difference-between-acrylic-and-silk-carpets/ https://www.neginhelal.com/the-difference-between-acrylic-and-silk-carpets/#respond Sun, 10 Oct 2021 09:41:21 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=17040 فرش ماشینی اکریلیک بهتر است یا فرش ابریشم؟ امروزه فرش‌های مختلف که از نظر جنس و کیفیت متفاوت‌اند وجود دارند

فرش ماشینی اکریلیک بهتر است یا فرش ابریشم؟

امروزه فرش‌های مختلف که از نظر جنس و کیفیت متفاوت‌اند وجود دارند و در مکان‌های مختلف بسته به نیاز افراد استفاده می‌شوند. در این مقاله شما با تفاوت فرش ماشینی اکریلیک و فرش ماشینی ابریشم آشنا می‌شوید و به‌راحتی باتوجه‌به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. فرش ماشینی اکریلیک جزء باکیفیت‌ترین فرش‌های درجه یک می‌باشد. ولی برای دانستن تفاوت فرش ابریشم و فرش اکریلیک بهتر است به‌طورکلی توضیحاتی از این دو نوع فرش برایتان ارائه دهیم و شما باتوجه‌به این توضیحات فرش کاربردی خود را انتخاب کنید.

فرش ماشینی اکریلیک:

فرش ماشینی اکریلیک، فرشی است که در بافت آن از الیاف اکریلیک استفاده شده است. الیاف اکریلیک از جدیدترین الیاف فرش ماشینی می‌باشند که امروزه در کارخانه جات تولید فرش ماشینی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. چند مورد از ویژگی‌های فرش ماشینی اکریلیک را برای شما نوشتیم که تأثیر بسزایی در بالارفتن کیفیت فرش ماشینی داشته است:

  • خاصیت بازگشت‌پذیری بسیار خوب.
  • جایگزینی خوب برای الیاف طبیعی پشم و عایق حرارت خوب در برابر نور خورشید و حرارت مستقیم.
  • دارای استحکام بالا.
  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و فرسایشی.
  • نسبت به الیاف پشم، پنبه، ویسکوز و پلی‌استر سبک‌تر است.
  • برخورداری از میزان جذب رطوبت پایین.
  • دوام و ماندگاری بالا.
  • فاقد پرز دهی.
  • ضد حساسیت.
  • قابل شست‌وشو با مواد شوینده.

مواد اولیه تولید این الیاف در ایران موجود نیست و مشکلات موجود بر قیمت ارز و تحریم های اقتصادی باعث شده است این الیاف با قیمت بسیار زیادی در دسترس کارخانه ها قرار بگیرد و به همین دلیل فرش ماشینی اکریلیک از قیمت بالایی برخوردار است. انواع فرش ماشینی 700 شانه، فرش ماشینی 1000 شانه، فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه در فروشگاه آنلاین نگین مشهد هلال از الیاف 100% اکریلیک تولید شده اند که با اجرای عملیات هیت ست بر روی آن ها مقاومت و طول عمر آن بسیار افزیش یافته است.

فرش ماشینی ابریشم:

فرش ماشینی ابریشم امروزه خواهان بسیاری دارد و همچنین از لحاظ تنوع و کیفیت نیز در درجه اول قرار دارد. این فرش به دلیل تراکم بالایی که دارد، ظرافت آن بیشتر شده و طرح‌های آن بسیار دلنشین‌اند. فرش ماشینی ابریشم به‌خاطر ظرافت بسیار زیادی که دارد، بسیار شبیه به فرش‌های دستبافت می‌باشد و بسیاری از مردم آن را با فرش دستبافت اشتباه می‌گیرند. ازاین‌رو به این فرش‌ها، فرش دستبافت گونه یا طرح دستبافت نیز گفته می‌شود. فرش‌های ماشینی ابریشم ضد حساسیت و پرز بوده و همچنین بسیار براق می‌باشند.

در بافت این فرش روشی به کار می‌رود که نخ فرش خواب‌رفتگی بیشتری نسبت به سایر فرش‌ها دارد و ازاین‌رو استحکام فرش بالا می‌رود. رنگ‌های این فرش‌ها، جذابیت بسیار بالایی دارد که سایه‌روشن رنگ‌ها در این فرش بسیار خودنمایی می‌کند و باعث می‌شود جلوه‌ای بسیار خاص در دکوراسیون شما داشته باشد و زیبایی منحصربه‌فرد آن، نما را از وسایل می‌گیرد. خوب است بدانید قیمت فرش‌های ابریشم طبیعی بسیار بالا است، به همین دلیل فرش‌هایی که با ابریشم مصنوعی بافته می‌شوند مورد تقاضای مشتریان لوکس پسند و خاص قرار می‌گیرند و از قیمت مناسب‌تری برخوردارند.

در بافت این فرش‌ها از نخ ابریشم استفاده می‌شود. این نکته‌ای است که ظرافت این فرش‌ها را دوچندان می‌کند. ریزبافت بودن این فرش‌ها موجب شده که امکان بافت طرح‌های متنوع‌تری وجود داشته باشد و طرح‌هایی که پیش‌ازاین فقط در فرش‌های دستبافت دیده می‌شد، امروزه در این فرش‌ها قابل بافت است. در فرش‌های ماشینی ابریشم، علاوه بر بافت ریز از نخ‌های باکیفیت بسیار بالا استفاده می‌شود که این امر موجب شده فرش‌های ماشینی ابریشمی بسیار لطیف و نرم باشند.

https://www.neginhelal.com/the-difference-between-acrylic-and-silk-carpets/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد

[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 مهر 1400 ] [ 21:48 ] [ خورشید ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]